İskender İskenderoğlu Lezzetli İskenderin Adresi

iskender iskenderoğlu
Bu aralar iskender kebap yiyecek iyi bir yer bulmak zor.  Son zamanlarda birçok kebapçı yapıyor ama hepsinin hakkını vererek yaptığını söyleyemeyiz. Birçok yerde yedim, çoğu gerçekten lezzetsizdi ve açıkçası verdiğim paraya acıdım. İyi yapan bazı yerler de vardı. Ama bana kalırsa İskender’in tarihi lezzetini yansıtan çok az yer var. Bursa Endülüs Park’taki İskender İskenderoğlu şubesine rastlayana kadar böyle bir yeri bulamayacağımı düşünüyordum. Neyse ki buraya gidip lezzetli iskender kebaplarını tattım. Ancak restoran ile ilgili yorumlarımı yapmadan önce iyi bir iskenderin nasıl olması gerektiğinden bahsedebilirim.

İyi İskender Nasıl Olur?


Her şeyden önce, İskender’in iyisi Bursa’da yenir. Çünkü İskender bir Bursa yemeğidir. Kolay görünse de lezzetli kılan detaylar ve püf noktaları vardır.  Bunları da ancak Bursa’nın mutfağına hâkim, o kültür içinde büyümüş birisi bilebilir. Elbette, tek kıstas bu değil. İskenderin etinin çok iyi pişirilmesi gerekiyor. Ayrıca yanında servis edilen yoğurt, pilav gibi ögeler de oldukça önemli. Mesela bir usta eti ne kadar iyi pişirirse pişirsin, İskenderin yanında market yoğurdu servis ederse bütün yemeği bulamaç etmiş olur. Ne yazık ki bunu yapan birçok işletme var.


Neden İskender İskenderoğlu?

iskender iskenderoğlu
İskender İskenderoğlu, tarihi bir mekan olarak kabul edilebilir. Çünkü restoran zincirinin sahibi olan İskender İskenderoğlu, kebabın mucidi olan İskender Bey’in torunu. Dört kuşaktır bu lezzeti çok iyi devam ettiriyorlar. Bence İskender kebap yemek için bu işi mucidinden öğrenerek kuşaklar boyunca yapan bir işletmeden daha iyisi bulunamaz. Kaldı ki, Kebapçı İskender şubelerinden birine uğradığınızda ne kadar haklı olduğumu görmeniz zor olmayacak.

Tarihi Lezzetin Adresi İskender İskenderoğlu

Sizi temin ederim ki, Kebapçı İskender sadece marka üzerinden kazanan bir işletme değil. Bana kalırsa bu restoranın işletmecileri taşıdıkları mirasın hakkını veriyor ve yemeği gerçekten lezzetli yapıyor. Burayı keşfettikten sonra birkaç kez daha uğradım ve bir kere bile etin kötü pişirilmiş olduğuna tanık olmadım. Her seferinde et tam kıvamında pişiriliyor ve iskender kebap eksiksiz olarak servis ediliyor. Restoranın tek avantajı etin lezzetli bir biçimde pişirilmesi de değil. Sunum da oldukça iyi. Örneğin iskenderin yanında market yoğurdu verilmeyeceğini gayet iyi biliyorlar ve özel bir çiftlikten getirilen, harika bir yoğurt kullanıyorlar. Domates sosunun bir kere bile kötü bir kıvamda olduğunu hatırlamıyorum. Eti geçtim, ekmeğin bile lezzeti hâlâ damağımda. Yazarken dâhi ağzım sulanıyor. 

Güleryüzlü Hizmet Anlayışı

Bana kalırsa bir restoranı kaliteli kılan tek husus lezzet değildir. Servis personelinin müşteriye davranışı da oldukça önemli. Birçok restorana yemekleri oldukça lezzetli olduğu hâlde, personelinin davranışlarını beğenmediğim için bir daha gitmedim. Şimdi onların ismini vermeyeyim. Ama İskender İskenderoğlu işletmeleri bu bakımdan da oldukça iyi. Personel ilgili ve tabaktaki en ufak bir eksikliği fark edip anında müdahale ediyorlar. Üstelik dün Bağdat Caddesi'ndeki şubeye giden bir arkadaşımın anlattığına göre, bu durum benim gittiğim Bursa Endülüspark Şubesi'nden ibaret değil. Sanırım bu restoranın hizmet prensibi. 
iskender iskenderoğlu
Açıkçası bu yazıyı yazıp yazmamayı çok düşündüm. Çünkü kendi zevkim için açtığım bir blogda bir işletmeyi tanıtmak reklam yapıyormuşum gibi anlaşılabilir. Ancak Sezar'ın hakkı Sezar'a... İskender İskenderoğlu, tarihi lezzeti gerçekten harika bir biçimde yansıtıyor. Benim gibi İskender kebap tutkunu olan herkese bu harika restoranı önerebilirim

Yorumlar